Geologiset kokoelmat avoinna kesällä 2020

9.6.2020
Luomuksen yleisöpalvelu

Luomuksen geologiset kokoelmat avautuvat yleisölle kesän ajaksi. Fossiilit, kiehtovat kivet ja meteoriitit ottavat vieraita vastaan 10.6.–21.8.2020 keskiviikosta sunnuntaihin klo 11–17 Kumpulan kasvitieteellisen puutarhan kartanorakennuksessa. To 18.6.2020 puutarha ja geologiset kokoelmat on avoinna klo 11–15 ja juhannuksena pe–su 19.–21.6.2020  suljettuna.

Kartanossa on esillä jo 1700-luvulta alkaen kartutetun kansalliskokoelman erikoisuuksia, kuten suomalaisia jalokiviä ja meteoriitteja, mammuttikokoelman sekä Ahvenanmaan fossiileja. Geologiset kokoelmat ovat esillä kartanorakennuksessa, jossa osa näytteistä on sijoitettu kartanon yläkertaan. Tilassa ei ole hissiä. Vierailu kokoelmiin sisältyy puutarhan pääsylipun hintaan (7/5/4 €). Pääsyliput ovat myynnissä puutarhan kahvilassa. Tervetuloa!

Vierailethan puutarhassa ja geologisissa kokoelmissa vain terveenä ja oireettomana, koronavirustilanteen aiheuttamat turvatoimenpiteen huomioiden. Tutustu erityisjärjestelyihin Luomuksen vierailukohteissa

Lisätietoa geologisista kokoelmista: http://www.luomus.fi/fi/geologiset-kokoelmat
Lisätietoa Kumpulan kasvitieteellisestä: http://www.luomus.fi/fi/kumpula
Lisätietoa Kesäkahvila Kummusta: https://www.facebook.com/kahvilakumpu/

Kumpulan kasvitieteellinen puutarha

Puutarha ja kahvila Kumpu ovat avoinna 2.6.–30.9. tiistaista sunnuntaihin, kello 11–18. Suljettu maantaisin ja juhannuksena. Jyrängöntie 2, Helsinki. Vallilan siirtolapuutarhan ja Kumpulan tiedekampuksen välissä.

Puutarha on maksullinen. Pääsyliput: 7/5/4 euroa, kausikortti 24 euroa. Lipunmyynti kahvilassa. Kesäkahvilan Kummun toimijat tavoittaa sähköpostista kahvilakumpu@gmail.com, p. 040 0170520. Puutarhassa voi myös järjestää perhejuhlia ja muita tilaisuuksia.

Kumpulan puutarha