Syyslomalla Luonnontieteelliseen museoon ja Kaisaniemen kasvitieteelliseen puutarhaan

4.10.2010

Sisältö:

1. Hilpeitä havaintoja elämän historiasta syyslomalla Luonnontieteellisessä museossa
2. Miljoonien vuosien kilpavarustelu – evoluutiopolku avataan Palmusaliin

Luo omaleimainen elämän historiasi syyslomalla! Luonnontieteellisen museon Elämän historia -näyttely tarjoaa Etelä-Suomen syyslomien aikaan ti 12.-su 17.10. jälleen suositut pelipassit kävijöilleen.

Pakastimia muistuttavat laatikot kätkevät sisäänsä hilpeitä havaintoja ja yllättäviä yksityiskohtia elämän ihmeellisestä historiasta. Käy kurkistamassa ja leimaa samalla itsellesi oma elämän sukupuu!

Torstaina ja perjantaina (14.-15.10.) voit myös tutustua dinosaurusten kauan sitten kadonneeseen maailmaan ja savannin yön selkäpiitä karmiviin ääniin. Aiheisiin tutustutaan oppaan johdolla molempina päivinä:

To 14.10. klo 10 ja 11 Kadonnut maailma
To 14.10. klo 13 ja 14 Savannin yössä
Pe 15.10. klo 10 ja 11 Kadonnut maailma
Pe 15.10. klo 13 ja 14 Savannin yössä

Samalla visiitillä voit tutustua myös Luonnontieteellisen museon muihin näyttelyihin. Ensimmäisestä kerroksesta löydät luiden ihmeellisen maailman, toisesta huikean monimuotoisen Maailman luonnon, kolmannesta Elämän historian ja kiehtovan matkan Suomen luontoon.

Luonnontieteellinen museo on avoinna ti-ke & pe klo 9-16; to 9-18; la-su 10-16. ma suljettu. Pääsymaksu 6/3 e, torstaisin klo 16-18 ilmainen sisäänpääsy.

2. Miljoonien vuosien kilpavarustelu – evoluutiopolku avataan Palmusaliin

Kaisaniemen kasvitieteellisen puutarhan Palmusalissa voi tutustua ensi tiistaista 12.10. alkaen kasvien menneisyyteen. Tiedätkö, millainen oli maailman ensimmäinen kasvi? Entä miten kasvi onnistui kipuamaan merestä kuivalle maalle? Puhumattakaan loputtomasta kilpailusta kasvinsyöjiä vastaan…

Tervetuloa tutustumaan Palmusalissa kiertävään evoluutiopolkuun, jonka tietotaulut esittelevät kasvien historiaa aina ensimmäisistä levistä orkideojen ja hyönteisten monimutkaiseen yhteiselämään.

Kaisaniemen kasvitieteellisen puutarhan kasvihuoneet ovat avoinna ti-ke ja pe klo 9-16, to 9-18, la-su 10-16. Maanantaisin kasvihuoneet ovat kiinni. Pääsymaksut 6/3 euroa, torstaisin klo 16-18 vapaa pääsy.

Ulkopuutarha on avoinna joka päivä 9-20 ja siihen voi tutustua maksutta.

Kaisaniemen kasvitieteellinen puutarha sijaitsee osoitteessa Kaisaniemenranta 2, aivan Helsingin päärautatieaseman kupeessa.

Tervetuloa!