Tiedotearkisto

Tuoreessa Luomuksen ja Syken julkaisussa käsitellään kompensaation tuomia uusia mahdollisuuksia luonnon monimuotoisuuden suojelussa. Perinteisten suojelumenetelmien rinnalle tarvitaan uusia keinoja kuten ekologinen kompensaatio luonnon monimuotoisuut

luonto-uutinenTutkimusTiedoteSuomen luonto

Kukkakärpäset ovat maailmanlaajuisesti erittäin merkittävä pölyttäjäryhmä. Kaikkien Euroopassa esiintyvien kukkakärpäslajien tärkeimmät lajitiedot saadaan kolmen vuoden sisällä yhdelle sivustolle.

luonto-uutinenTutkimusTiedeuutisetLajitieto

Porin kulttuurisäätiön viikon mittainen Evergreen Inner Jungle -näyttely, 9.–16.9.2021, tutkii kasvitieteellisten puutarhojen perinnettä, jossa kaukaiset ja eksoottiset kasvit tuodaan rakennettuun ympäristöön ja museomaisiin olosuhteisiin.

Kasvitieteellinen puutarhaKaisaniemen puutarha

Tuo keräämiäsi sieniä asiantuntijoille tunnistettavaksi. Kahden päivän ajan, su ja ma 19.9.–20.9. klo 11–16, tarjolla on parasta apua ja asiantuntemusta!

Kasvitieteellinen puutarhaKaisaniemen puutarha

Auta tutkijoita selvittämään, kuinka mieluisia suomalaiset kaupunkiympäristöt ovat lepakoille. Voidaanko lepakoiden todeta jopa olevan sopeutuneita kaupunkielämään, vai onko siitä niille jotain haittaa? Osallistu kansalaistutkimukseen!

TutkimusSeurannatTiedeuutisetLajitietoLuonnon seuranta

Tervetuloa viettämään kanssamme Suomen luonnon päivää Kumpulan kasvitieteelliseen puutarhaan lauantaina 28.8.2021! Päivän kunniaksi puutarhalla tutustutaan lajintunnistuksen saloihin ja eläydytään Hortus-musiikkiesitykseen.

Kumpulan puutarha

Luonnontieteellisessä museossa ja Kaisaniemen kasvitieteellisen puutarhan kasvihuoneissa pyörähtää käyntiin yleisöopastusten sarja syyskuusta 2021 alkaen. Opastuksille voi kuka tahansa varata itelleen paikan.

Kasvitieteellinen puutarhaKaisaniemen puutarhaLuonnontieteellinen museo

Kumpulan kasvitieteellisen puutarhan pihamaalle on noussut 15.8. asti esillä oleva pohjoismaiden yhteinen, kiertävä näyttely.

Kumpulan puutarha

Viilenny Antarktikalla tai viiletä Amerikoista Aasiaan. Lähde tutkimusretkikunnan mukana eteläisille jäälakeuksille ja kasvitieteelliselle seikkailulle pohjoisen pallonpuoliskon ympäri!

Kumpulan puutarhaKaisaniemen puutarhaLuonnontieteellinen museo

Kasvitieteellinen puutarha on paljon muutakin kuin kauniita kukkia. Syvennytään yhdessä oppaan johdolla perjantaisin 2.7–20.8. siihen, miten rohtotarhasta kehittyi luonnon turvapaikka.

Pages